Jdi na obsah Jdi na menu
 


O mě

Ahoj všichni příznivci a fandové letectví.

Jmenuji s Petr a tyto stránky jsem založil proto abych se s vámi podělil o zážitky ze svého leteckého života.

Je mi 32 let a moje letecká minulost je poměrně skromná. Asi jako většina lidí jsem začal s letectvím jako hodně malý v podobě ,,splácaných plastikových a papírových modelů". Postupem času modely již nebyly splácané ale podařené, a počase i funkční a rádiem řízené. V patnácti letech jsem se zapojil do letectví cestou aeroklubu Kladno a létáním na Blaníku. Bohužel to byla cesta slepá a nikam nevedouci. Jsem celkem individualista a člověk co žije stylem - na co mám, to si mohu dovolit a tento způsob života bych očekával i od jiných. Díky tomu jsem nějak nebyl schopen přijmout systém létání v aeroklubu. Pokračoval jsem pak intenzivně v modelařině a asi od devatenácti let do dvacetipěti si dal s letectvím přestávku. V té době jsem se zbláznil do rychlých motorek.  O UL létání jsem zatím jenom tušil.

Pak však se dostavil letecký šotek v podobě mého kolegy v práci s dotazem jestli bych mu zalítal model když jsem se s tím kdysy zaobíral. Nejdříve jsem ho odmítal, že to rozbiju ale nakonec jsem se nchal zviklat. No model letěl a já si řekl, že nebude nic proti ničemu kdyř si koupím nějaké to rc letadýlko jen tak pro zábavu. No a to byla věc která zapříčinila že jsem do toho zase spadnul a to naplno. V 25 letech jsem si uškudlil nějaké peníze a tak jsem absolvoval pilotní výcvik na UL letunu Zenair 601. Po čase mi samozřejmě přestalo bavit si letadlo jenom půjčovat a platit za to a čekat na pořadí. Chtěl jsem létat jak dlouho chci a kdy chci. Na konci roku 2005 jsem si koupil první z mých letadel a to Straon D 7 Mini , tehdá za 70 000,-. Po čase mi toto sice skvělé ale pouze jdnomístné letadlo přestalo stačit a tak jsem koupil od kolegy z letiště ve Slaném letoun Straton D 87 Mobby Dick. Bylo to letadlo pomalé a le létalo nádherně. Doletělo i do Popradu a nádherně to kloubilo možnost motorového letu a plachtění. Nalétal jsem na něm asi 480 hodin a absolvoval jsem na něm úspěšně i výcvik instruktora pro ultalehká letadla. Po asi pěti letech co jsem létal tento typ jsem začal zjišťovat, že opět přestává stačit mým požadavkům na rychlost letu a dolet, včetně možností co se týká meteorologických podmínek. Začal jsem tedy intenzivně shánět nové letadlo co by se mi líbilo. Viděl sem jich mnoho, ale když jsem uviděl ASSO IV tak jsem věděl, že nemusím hledat dál. Vysněný eroplán stál přede mnou.

 

Moje osoba v datech: 

Pilot ULLa od r. 2005

Instruktor ULLa od r. 2008

Celkový nálet 752 hodin

Létané typy: Zenair 601, Straton D7, D8, TL Typhoon, UL Bacara, TL 232 Condor, WT Dinamic, MF 03, EV 97 Eurostar, ASSO IV Whisky.