Motor Limbach 1700 E0
V tomto článku si představíme jednu z verzí motoru která se používá pro pohon letadel ASSO. Jedná se o tzv. derivát motoru VW a vyrábí ji německá firma Libach Flugmotoren pod typovým označení 1700 E0. Motor o zvihovém objemu 1680 ccm je na prví pohled k nerozeznání od klasických home made úprav autových VW motorů. Rozdíly by byly patrné hlavně uvnitř motoru. Oproti autovým úpravám si firma Limbach vyrábí vlastní verzi klikovky, vačky a olejové čerpadlo. Mnoho lidí si myslí, že jinak berou tyto firmy základ motoru od VW, omyl. Základ motoru je sice stejný ale je výrobkem firmy Limbach. Firma dále vyrábí vlastní válce z hliníkových slitin, hlavy s upraveným spalovacím prostorem a sedly ventilů pro použití bezolovnatých benzínů. Co se týká periferií motorů Limbach je možno si vybrat z celé škály, např. starter vpředu nebo vzadu, alternátor vpředu za vrtulí nebo vzadu za otorem, dva nebo jeden karburátor a to za motorem nebo pod ním. Je toho opravdu mnoho a každý si najde co mu bude konstrukčně vyhovovat.
Verze 1700 E0 je motor s jedním karburátorem vzadu pod motorem, alternátorem a startérem vzadu za motorem. Motor je určen pro tažné uspořádání. Výkony motoru jsou - max. 69 HP/ 3600 RPM po dobu 5 minut, trvalý výkon 60 HP/ 3200 RPM. To znamená, že cestovní dlouhodobý režim by neměl přesahovat 3200 RPM. To závisí předevší na použité vrtuli.
V případě mého motoru používám vrtuli Woodcomp SR 29 T o průměru 151 cm, nastavení v 75% 13°, to jest asi 32,6 " stoupání na otáčku. S touto vrtulí dosahuji nazemi u stojícího letadla 2500 RPM, po odpoutání a při maximálním stoupání 3 m/s 2700 RPM. V cestovním režimu je možo využívat v mém případě otáčkové pásmo od 2600 RPM při rychlosti 130 km/h až po 3200 RPM při rychlosti 175 km/h. Spotřebou se pohybuji od 9 do 11 litrů za hodinu.
Toliko o chacharakteristice motoru. Co se týká montáže motoru do letounu je motor uchycen za zadní čelo klikové skříně přes silentbloky bo příslušného lože letadla. sejmutí a montáž motoru není nijak složitá, omezuje se pouze na odpojení nebo naopak připojení palovového přívodu čidel teplot a ovládání karburace, startéru a dále celkem jednoduchá elektroistalace. Demontáž a opětná montáž se dá zvládnout asi za hodinu.
Komentáře
Přehled komentářů
Mám dotaz , má motor Limbach do válců jednu svíčku nebo do každého válce 2 svíčky jako Rotax. Jakou použít vrtuly na motor Limbach v letadle Tulák Klasika pro rychlost 100-120km . Je možnost na zemi stavitelné vrtule ? jistě blbost Pepa
Dotaz.
(Josef , 3. 12. 2016 12:21)